Απίστευτες εξελίξεις στην υπόθεση των ΕΝΑΕ και των υποβρυχίων Τype 214 φαίνεται ότι σημειώνονται με την πλευρά του Ισκαντάρ Σάφα να δηλώνει ότι χαλάει η συμφωνία λόγω καθυστέρησης στην παραλαβή των πιστοποιητικών που σβήνουν το πρόστιμο των 230 εκατ. ευρώ της Ε.Ε. (συν τους τόκους, φυσικά) αλλά και άλλων θεμάτων και την ελληνική πλευρά δια πηγής προσκείμενης στον υπουργό Εθνικής Άμυνας Εγάγγελο Βενιζέλο να δηλώνει οργισμένη ότι «Η συμφωνία ισχύει, είναι νόμος του κράτους και όλοι πρέπει να την σεβαστούν».
Μέσα σε όλα αυτά η πλευρά του Ι.Σάφα και της TKMS προχωρούν στην αναβολή της παραλαβής του S120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, ως ένα μέσο πίεσης της ελληνικής πλευράς, για να κάνει και τα "στραβά μάτια" το ΣΔΟΕ σε κάποια θέματα, όπως θα δούμε εν συνεχεία.
Η νέα εμπλοκή έχει να κάνει κυρίως με την περίφημη μονάδα πολιτικών κατασκευών. Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε. δεν έχει πιστοποιήσει ακόμα το σβήσιμο του προστίμου των 230 εκατ. ευρώ (συν τους τόκους) που επέβαλε λόγω παραβίασης των όρων του ανταγωνισμού, ίσως γιατί έχει πληροφορηθεί ότι η νέα ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ σχεδιάζει να ενεργοποιήσει αμέσως μετά νέα μονάδα πολιτικών κατασκευών, παρακάμπτοντάς την απόφαση της Ε.Ε. και η αγορά του 25% της έκτασης των ΕΝΑΕ που καλύπτουν τις πολιτικές κατασκευές και υποχρεούνται να πουληθούν από την Ε.Ε. θα αγοραστούν από εταιρεία συμφερόντων της ADM!
Ο δεύτερος λόγος που εμφανίζεται εμπλοκή είναι ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι από το Οικονομικών και το ΣΔΟΕ που θα έπρεπε να καλύπτουν την περίοδο μέχρι τις 30/09 . Σε μία εταιρεία που σέρνει πίσω της σκάνδαλα και "μαύρες" χρηματοδοτήσεις επίπεδου Siemens, λόγω της εμπλοκής της Ferrostaal είναι λογικό οι μεν ελεγκτικές αρχές να ψάχνουν με προσοχή το όλο θέμα, αλλά και οι ελεγχόμενοι, οι Γερμανοί της TKMS/HDW να θέλουν να το κλείσουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Kατά μία έννοια οι Γερμανοί επιζητούν "φορολογική ασυλία".
Κατόπιν αυτών τίθεται θέμα του αν ισχύει η συμφωνία. Για το ότι δεν θα παραληφθεί το S120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ στις 15 Οκτωβρίου όπως κάποιοι διατυμπάνιζαν, αυτό ήταν βέβαιο. Το θέμα είναι τι θα γίνει αν η Ε.Ε. επιμείνει και δεν δώσει το τελικό "Ο.Κ.".
Από πλευράς υπουργείου Εθνικής Άμυνας όπως είπαμε θεωρούν ότι "Δεν υπάρχει πρόβλημα, είναι θεμα χρόνου και διατυπώσεων". Ναι, αλλά εδώ φτάσαμε στο σημείο να κάνει πίσω η ADM και να προτείνεται άλλη εταιρεία, συνεργαζόμενη με την ADM να μπει μπροστά, κάτι που βέβαια είναι ανήκουστο! Υπάρχουν και τα 300 εκατ. ευρώ της σύμβασης τροποποίησης των ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ και NEPTUNE II. Θα δοθούν, έστω και αν χαλάσει η συμφωνία με ADM; εκτίμησή μας πως, ναι, για τον ακόλουθο πολύ σημαντικό λόγο:
Θα πρέπει να γίνει γνωστό τώρα, ότι ο Ε.Βενιζέλος, έχει προβλέψει ακόμα και αυτή την περίπτωση, δηλαδή να αποχωρήσει η ADM και έχει συμφωνήσει με την TKMS τρόπο παραλαβής των υποβρυχίων ανεξάρτητα του τι θα κάνει η ADM και ο μυστηριώδης Ι.Σάφα.
Ένα άλλο κρίσιμο ζήτημα είναι το τι θα γίνει με τους εργαζόμενους, πότε θα πληρωθούν. Τελευταία μισθοδοσία καταβλήθηκε στις 14 Αυγούστου. Οι άνθρωποι πεινάνε κυριολεκτικά...
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου