Featured Posts

18/7/10

Τρύπια άρματα και F-16 που μπάζουν …νερά.


Δώσαμε 6,5 δισ. ευρώ για LEOPARD που… ξεφλουδίζουν τα κανόνια τους και για μαχητικά αεροσκάφη που δεν έχουν σύστημα αυτοπροστασίας.

Καμία Ελληνική κυβέρνηση δεν θέλησε να έρθει σε ουσιαστική αντιπαράθεση με την πανίσχυρη αμερικανική εταιρεία LOCKHEED MARTIN, όπως και με τη γερμανική KMW, με συνέπεια να πληρώνει τα σπασμένα ο Ελληνικός λαός.
Του Πάρι Καρβουνόπουλου
Κι’ όμως! Το χειρότερο δεν είναι οι αναφορές των προβλημάτων. Είναι ότι – σχεδόν έναν χρόνο μετά την αναφορά – δεν έχουν επιλυθεί πολύ σοβαρά προβλήματα! Σύμφωνα με... τις αναφορές που αποκαλύπτει η Real News, χρειάστηκε να επισκευαστούν 76 αεροσκάφη, να αναλωθούν 410 εργατοώρες και να καθηλωθούν για 114 ημέρες τα μαχητικά!

Τα άρματα.

Για να αγοράσουμε 170 καινούργια άρματα μάχης LEOPARD πληρώσαμε 2,2 δισ. στη γερμανική KMW. Επιπλέον, πήραμε και πάνω από 200 μεταχειρισμένα. Στην Αθήνα, την υπόθεση της αγοράς χειριζόταν τότε (1996-2004) ο Θωμάς Λιακουνάκος που ήταν «εξαιρετικά δυνατός» στον χώρο των εξοπλισμών.
Ο αριθμός των αρμάτων μάχης κρίθηκε πολύ μεγάλος ακόμη και από επιτελείς των τεθωρακισμένων. Η «έρευνα αγοράς» και η παραγγελία έγιναν επί υπουργίας Άκη Τσοχατζόπουλου. Τότε, στο Πεντάγωνο έλεγαν ότι «θα πάρουμε το καλύτερο άρμα του κόσμου» και η αλήθεια είναι ότι στα χαρτιά οι προδιαγραφές ήταν όντως ενός πρωτότυπου άρματος μάχης. Γι’ αυτό και τα πληρώσαμε 2,2 δισ!
Η παραγγελία έγινε, τα χρήματα πληρώθηκαν και επί κυβερνήσεως ΝΔ και υπουργίας Σπήλιου Σπηλιωτόπουλου άρχισαν οι παραλαβές των αρμάτων. Μαζί άρχισαν και οι δυσάρεστες εκπλήξεις.
Η υπόθεση του υποβρυχίου «Παπανικολής» αποδείχτηκε ότι δεν ήταν το μοναδικό προβληματικό εξοπλιστικό πρόγραμμα από τη Γερμανία. Οι αξιωματικοί που παραλάμβαναν τα άρματα συνέταξαν ένα άκρως αποκαλυπτικό ενημερωτικό έγγραφο προς την ηγεσία, στο οποίο περιγραφόταν με λεπτομέρειες σωρεία τεχνικών προβλημάτων.

Ρωγμές.

Το πρόβλημα παρουσιάστηκε με την εμφάνιση ρωγμών σε αριθμό αρμάτων στην οροφή του πύργου και πιο συγκεκριμένα σης θέσεις των θυρίδων. Πάντως η εταιρεία – και αντίθετα με ότι είχε συμβεί στην προηγούμενη περίπτωση διάτρησης της θωράκισης κατά τις δοκιμαστικές βολές όταν είχε αποδεχτεί ότι υπάρχει ζήτημα μειωμένης βαλλιστικής προστασίας- διαβεβαιώνει το ΓΕΣ ότι το εν λόγω φαινόμενο «κατ1ουδένα λόγο επηρεάζει τόσο τη λειτουργικότητα του άρματος πολλώ δε μάλλον τη βαλλιστική του προστασία και την επιχειρησιακή του ετοιμότητα»! Δηλαδή, τα άρματα, στις δοκιμαστικές βολές που έγιναν, «τρύπησαν» και μετά παρουσιάστηκαν και ρωγμές!

Και επισημαίνεται στο έγγραφο του ΓΕΣ:

«Αμέσως μετά την εμφάνιση του φαινομένου, η KMW ξεκίνησε έρευνα, γιατί ήταν η πρώτη φορά που εμφανίστηκε τέτοιο πρόβλημα σε LEO2. Μάλιστα, απευθύνθηκε παράλληλα και σε ανεξάρτητα επιστημονικά ιδρύματα… Ήδη έχει βρεθεί μέθοδος αποκατάστασης του προβλήματος και το ΓΕΣ βρίσκεται σε διαδικασία εξέτασης των προτεινόμενων λύσεων». Ποια είναι η λύση που προκρίθηκε; Να γεμίσουν οι ρωγμές μ’ ένα είδος… σιλικόνης! Ποια θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση; Η κατασκευή νέων πύργων για τα άρματα, αφού το πρόβλημα προέκυψε από την κακή ποιότητα του χάλυβα που οι Γερμανοί είχαν προμηθευτεί από τη Σουηδία, όπως λένε οι πληροφορίες. Οι κατασκευαστές ούτε που συζήτησαν τέτοιο ενδεχόμενο, αν και δεν πρέπει να πιέστηκαν ιδιαίτερα από τους δικούς μας διαπραγματευτές.

Προβλήματα και με τις ερπύστριες. Αντικαταστάθηκαν 60.000 πέλματα.

ΠΡΟΒΛΗΜΑ υπήρξε και με τις ερπύστριες των αρμάτων, το οποίο, όμως, πρόσφατα λύθηκε. Οι ερπύστριες σε πολλά άρματα έχουν παρουσιάσει προβλήματα στα ελαστικά τους μέρη (πέλματα). Τα πέλματα των αρμάτων εμφάνισαν μη φυσιολογικές φθορές μετά από 400-600 χλμ., ενώ η εγγύηση προβλέπει 1.300 χλμ. ή δύο χρόνια. Το ΓΕΣ πρότεινε στην κατασκευαστική εταιρεία KMW να δοθούν 60.000 πέδιλα ερπυστριών για να αντικατασταθούν οι ερπύστριες στα 170 άρματα του τύπου που αντιμετωπίζουν πρόβλημα. Η εταιρεία, ως κύριος κατασκευαστής, ανέλαβε τυπικά την ευθύνη, παραδέχθηκε το πρόβλημα και αναμένεται η οριστική του λύση». Οι Γερμανοί έδωσαν περίπου 60.000 «πέλματα» και τουλάχιστον τα LEOPARD μπορούν να κινηθούν! Με μέτρο, βέβαια, γιατί χρήματα για να αγοράσουμε λάδια για τους κινητήρες δεν υπάρχουν.

Πυροβόλα.

Μπορεί ακόμα τα άρματα μάχης να μην έχουν πυρομαχικά, μ’ αυτά τα λίγα που υπήρχαν, ωστόσο, έγιναν κάποιες βολές. Τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά και προκάλεσαν πανικό στο Πεντάγωνο. Τα πυροβόλα των αρμάτων παρουσιάζουν σημαντικό πρόβλημα. Το έγγραφο του ΓΕΣ είναι αποκαλυπτικό:
«Μετά την άφιξη των πρώτων αρμάτων και πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία παραλαβής τους εμφανίστηκαν προβλήματα προχωρημένης διάβρωσης στα πυροβόλα αριθμού αρμάτων. Πιο συγκεκριμένα, μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί άρματα με προβλήματα προχωρημένης διάβρωσης τόσο κατά μήκος όσο και σε βάθος στο εσωτερικό των πυροβόλων L 55. Αρχικά, η εταιρεία KMW κατηγόρησε την Ελλάδα ότι είναι υπεύθυνη για την αδικαιολόγητη φθορά, λόγω ελλιπούς συντήρησης. Έπειτα από συνεχείς ελέγχους κι αφού διαπιστώθηκε ότι το πρόβλημα αυτό παρουσιάστηκε σε δύο άρματα που μόλις είχαν εισέρθει σε ελληνικό έδαφος και δεν είχαν εκτελέσει καμία βολή, η εταιρεία παραδέχτηκε την ύπαρξη του συγκεκριμένου προβλήματος και σε άρματα του γερμανικού στρατού»!!! Ακόμα και σήμερα, λύση δεν έχει βρεθεί. Οι Γερμανοί υποστηρίζουν ότι το ξεφλούδισμα των πυροβόλων δεν προκαλεί πρόβλημα στην ευστοχία των βολών, αλλά οι αξιωματικοί των τεθωρακισμένων επιμένουν ότι «η αποφλοίωση που παρουσιάζουν τα πυροβόλα είναι πέρα από κάθε αποδεκτό όριο».

Έμειναν καθηλωμένα επί 114 ημέρες για να διορθωθούν οι βλάβες!

ΑΠΟΤΕΛΕΙ θέμα ταμπού σε Πολεμική Αεροπορία και Πεντάγωνο η αδυναμία του συστήματος αυτοπροστασίας ASPIS II να λειτουργήσει με τις προδιαγραφές που εμείς είχαμε θέ­σει. Άλλωστε, είναι μια υπόθεση που απασχόλησε κυβερνήσεις και υπουργούς Άμυνας του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Κανείς δεν το έλυσε ή, καλύτερα, δεν τόλμησε να το λύσει. Ίσως επειδή καμία κυβέρνηση δεν θέλησε να έρθει σε ουσιαστική αντιπαράθεση με την πανίσχυρη αμερικανική εταιρεία LOCKHEED MARTIN, τα προγράμματα της οποίας προωθεί στην Ελλάδα – και στη Μέση Ανατολή – ο Ντενης Πλέσσας επί πολλά χρόνια υψηλόβαθμο στέλεχος της εν λόγω εταιρείας.
Το σύστημα αυτοπροστασίας είναι το «Α» και το «Ω» για ένα μαχητικό αεροσκάφος. Μ’ αυτό ο πιλότος ειδοποιείται για τις απειλές και ενεργοποιεί τα κατάλληλα όπλα για να τις αντιμετωπίσει. Χωρίς αυτό, πε­τάει στα τυφλά μέσα στη μάχη. Η Ν.Δ., ως αντιπολίτευση πριν από το 2004, κατηγορούσε το ΠΑΣΟΚ για το σύστημα ASPIS II, αφήνοντας υπονοούμενα για σκάνδαλο (ύψους άνω των 2 δισ. ευρώ). Όταν έγινε κυβέρνηση, έσπευσε να αγοράσει 30 ακόμη αεροσκάφη με το ίδιο ακριβώς σύστημα!

Υψηλή τιμή.

Τα μαχητικά της κυβέρνησης Καραμανλή, μάλιστα, τα πληρώσαμε 67 εκατομμύρια δολάρια το κομμάτι, τιμή που είχε κριθεί υψηλή για ένα αεροσκάφος τρίτης γενιάς και, όπως αποδεικνύεται, χωρίς αξιόπιστο – τουλάχιστον ακόμη – σύστημα αυτοπροστασίας. Η όλη προμήθεια ξεπέρασε τα 2 δισ. Όπως αποδεικνύεται από έγγραφα της Πολεμικής Αεροπορίας από το 2004 ακόμη, όταν αρχίσαμε να παραλαμβάνουμε την προηγούμενη φουρνιά των 60 F-16, οι αεροπόροι ανέφεραν σειρά τεχνικών προβλημάτων.

Τα σημαντικότερα, όπως ακριβώς αναφέρονται στα έγγραφα:

«Αστοχίες διαφόρων συστημάτων που δεν δικαιολογούνται από τη συνήθη χρήση των αεροσκαφών και μπορούν να χαρακτηριστούν ως μη αποδεκτές».
«Κακοτεχνίες στη στεγανοποίηση διαφόρων δομικών τμημάτων των αεροσκαφών, με αποτέλεσμα να τίθενται σε κίνδυνο τόσο η ασφαλής λειτουργία συγκεκριμένων LRUs (προσθαφαιρούμενα εξαρτήματα συστημάτων όπως το ραντάρ), όσο και η εν γένει λειτουργία συγκεκριμένων συστημάτων των αεροσκαφών».
«Οι αστοχίες και κακοτεχνίες είχαν σαν αποτέλεσμα τον αυξημένο φόρτο συντήρησης αλλά και σοβαρές επιπτώσεις στην εκμετάλλευση των αεροσκαφών, αφού αρκετές φορές οδήγησαν σε πολυήμερες καθηλώσεις μέρους ή όλου του στόλου».
«Διαπιστώθηκε εισροή νερού» σε κρίσιμα συστήματα των αεροσκαφών, «ιδιαίτερης κρισιμότητας για την ασφαλή πτήση των αεροσκαφών»!!!
Συνολικά, 114 ημέρες έμειναν καθηλωμένα τα αεροσκάφη για επιδιορθώσεις!
Αυτά τα αεροσκάφη όχι μόνο τα παραλάβαμε, αλλά παραγγείλαμε ακόμη 30 επί κυβερνήσεως Καραμανλή, με απευθείας ανάθεση, μέσω διακρατικής συμφωνίας.
Όταν αρχίσαμε να τα παραλαμβάνουμε στον Άραξο, διαπιστώσαμε ότι κάποιοι… τα είχαν κάνει μούσκεμα! Κυριολεκτικά, όμως αφού τα αεροσκάφη έμπαζαν νερά! Το πρόβλημα οφειλόταν σε επανασχεδιασμό κάποιων θυρίδων του αεροσκάφους για τις οποίες δεν είχε προβλεφτεί η σωστή στεγανοποίηση. Αυτό το πρόβλημα διορθώνεται, ευτυχώς.
Άλυτο, όμως παραμένει το βασικό θέμα του συστήματος αυτοπροστασίας. Γιατί παραλαμβάνουμε τα αεροπλάνα; Η σύμβαση προβλέπει ότι τα αεροπλάνα δεν τα παραλαμβάνει η Ελλάδα, ως πελάτης αλλά η αμερικανική Πολεμική Αεροπορία, που φυσικά τα βρίσκει όλα τέλεια!

Άκης Τσοχατζόπουλος. Προμήθειες Μαμούθ

Επί Άκη Τσοχατζόπουλου στο υπουργείο Άμυνας έγιναν δυο προμήθειες-μαμούθ, πρώτη ήταν τα άρματα μάχης LEOPARD και η δεύτερη η αγορά 60 μαχητικών αεροσκαφών F-16. Στο θέμα των F-16, ο τότε υπουργός Άμυνας φέρονταν να υποστηρίζει τη λύση των F-15, τα οποία συμπτωματικά -αντιπροσώπευε ο Θωμάς Λιακουνάκος. Το Μέγαρο Μαξίμου επέβαλε τελικά τη δική του άποψη των F-16, λίγες μόλις ώρες προτού συνεδριάσει το ΚΥΣΕΑ για να λάβει την απόφαση.




Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος. Στροφή 180 μοιρών!

Η ΝΔ ως αντιπολίτευση, με τομεάρχη Άμυνας τον Σπήλιο Σπηλιωτοπουλο, είχε ασκήσει δριμεία κριτική και στα δύο αυτά προγράμματα. Όταν η Ν.Δ. έγινε κυβέρνηση, υπουργός τοποθετήθηκε ο Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος. Τον Ιούλιο του 2005, εντελώς αιφνιδιαστικά και χωρίς η ηγεσία της ΠΑ, να γνωρίζει το παραμικρό, το ΚΥΣΕΑ αποφασίζει την προμήθεια 30 αεροσκαφών F-16! Η δεύτερη έκπληξη ήταν ότι και τα 30 αεροσκάφη F-16 της ΝΔ είχαν το ίδιο πρόβλημα αυτοπροστασίας.

Εφημερίδα “REAL NEWS” – ΣΕΛ.22 & 23 (18/07/2010)

Δεν υπάρχουν σχόλια: