- Σε σχολείο στη Λεμεσό διανεμήθηκε νεοκυπριακό έντυπο και μετά από διαμαρτυρίες το απέσυραν
- Μήπως για λόγους οικονομίας θα ήταν προτιμότερο ο κύριος Χριστόφιας να αναθέσει την σύνταξη και την εκτύπωση των σχολικών βιβλίων στο κατοχικό καθεστώς ή απ' ευθείας στην Άγκυρα;
- Πλύση εγκεφάλου σε μαθητές του δημοτικού από το καθεστώς!
Μόλις το υλικό ήρθε σε γνώση κάποιων γονέων άρχισαν να διαμαρτύρονται με αποτέλεσμα να ζητηθεί από τους μαθητές να το επιστρέψουν αμέσως πίσω. Ευτυχώς κάποιοι γονείς κράτησαν αντίγραφα τα οποία περιήλθαν στην κατοχή μας. Μετά από προσεκτική ανάγνωση του κειμένου θέτουμε κάποια ερωτήματα:
* 1. Ποιος ενέκρινε την διανομή αυτού του εντύπου για σκοπούς μαθήματος;
* 2. Ήταν σε γνώση του διευθυντή του σχολείου ή του αρμόδιου επιθεωρητή το συγκεκριμένο έντυπο.
* 3. Ποια η άποψη του υπουργείου παιδείας γι’ αυτή την κατάσταση;
* 4. Μήπως το εν λόγω έντυπο εκφράζει και τις προσωπικές απόψεις του έντιμου υπουργού παιδείας;
* 5. Γιατί μετά τις διαμαρτυρίες γονέων απεσύρθη το έντυπο αμέσως;
* 6. Τι φοβήθηκαν οι αρμόδιοι και ενήργησαν με αυτόν τον τρόπο;
* 7. Ποιος ο ρόλος του ΑΚΕΛ στην διανομή αυτού του υλικού στα σχολεία;
Παραθέτουμε πιο κάτω απόσπασμα από την αρχή του εντύπου το οποίο δόθηκε στους μαθητές. Τα συμπεράσματα δικά σας.
«Ο Αντρέας είναι ένα παιδί της ηλικίας σας του οποίου οι γονείς κατάγονται από το κατεχόμενο μέρος της Κύπρου μας. Κατοικεί με την οικογένειά του σ’ ένα τουρκοκυπριακό σπίτι, στην τουρκοκυπριακή συνοικία της Λάρνακας που βρίσκεται κοντά στην παραλία. Παρόλο που ο ίδιος, βέβαια, δεν έζησε στα μέρη των γονιών του, εντούτοις γνωρίζει πολλά γι’ αυτά διότι οι γονείς του φρόντισαν να του μιλούν πάντα για τα σκλαβωμένα μέρη τους με κάθε ευκαιρία. Έτσι συγκινήθηκε κι αυτός πολύ όταν είδε τους γονείς του να κλαιν τη μέρα που ξαναντίκρισαν τη γειτονιά τους και τα σπίτια στα οποία έζησαν μέχρι τη δική του, περίπου, ηλικία.. Αυτό έγινε, βέβαια, μετά το άνοιγμα των οδοφραγμάτων. Λυπόταν, όμως, κι αυτός μαζί τους διότι έπρεπε, κάθε φορά που πήγαιναν, να φύγουν και πάλι εγκαταλείποντας τα αγαπημένα τους μέρη.
Πόσο ήθελαν οι γονείς του, αλλά κι αυτός, να περνούσαν έστω και ένα βράδυ στο σπίτι τους και να έβλεπαν, έστω και για μια μέρα, όλους τους παλιούς γείτονές τους μαζί ! Γιατί, Θεέ μου, να διαρκεί τόσο λίγο η χαρά! Σίγουρα, δεν είναι αυτή η λύση που θέλουμε όλοι! Όσες φορές και να πήγαν στα αγαπημένα μέρη συμφώνησαν όλοι ότι όσο βρίσκονταν στα κατεχόμενα ένιωθαν ένα βάρος στην καρδιά. Ήταν ένα βάρος που το δημιουργούσαν τα διάφορα αισθήματα που τους διακατείχαν: χαρά ανάμιχτη με λύπη, ενθουσιασμός και απογοήτευση, νοσταλγία και έγνοια για το μέλλον αλλά ιδίως ένα συναίσθημα ανελευθερίας. Ένιωθαν έντονη την παρουσία του τουρκικού στρατού και των πολλών εποίκων, των ανθρώπων, δηλαδή που κουβάλησαν κατά καιρούς οι Τούρκοι για να αλλάξουν το δημογραφικό χαρακτήρα της Κύπρου μας. Αλήθεια, παρόλο που η οικογένεια του Αντρέα τον έμαθε να δέχεται όλους τους συνανθρώπους του και να θεωρεί όλους τους ανθρώπους ίσους, από την άλλη η παράνομη παρουσία των εποίκων του δημιουργούσε αρνητικά συναισθήματα έναντί τους. Του είπε ο πατέρας του σχετικά :‘Μπορεί να μην φταιν οι ίδιοι που κουβαλήθηκαν παράνομα στην Κύπρο μας αλλά από την άλλη δεν είναι καθόλου δίκαιο, τουλάχιστον για τους περισσότερους απ’ αυτούς, να βρίσκονται αυτή. Στο κάτω κάτω πρόσφυγες είναι…»
Μεταξύ άλλων το έντυπο περιλαμβάνει στο κεφάλαιο Εργασίες και τα πιο κάτω ύπουλα ερωτήματα.
Βάζω Σ δίπλα από τα τις σωστές δηλώσεις και Λ δίπλα από τις λάθος
* Οι Τουρκοκύπριοι είναι Κύπριοι.
* Οι Ελληνοκύπριοι ανήκουν στο κυπριακό έθνος.
* Οι Τουρκοκύπριοι έχουν δανειστεί λέξεις από τα Ελληνικά
* Οι Ε/κ και οι Τ/κ δεν έχουν κοινά παραδοσιακά εδέσματα (φαγητά)
* Στα τουρκικά η λέξη arkadaş σημαίνει φίλος.
* Για ένα καλύτερο μέλλον στον τόπο μας πρέπει να ξεχάσουμε την ιστορία
* Στην ταπατζιά οι παλιοί έβαζαν τα ψωμιά τους.
* Όλοι οι παραδοσιακοί χοροί των Ε/κ και των Τ/κ είναι οι ίδιοι.
* Στις δικοινοτικές απεργίες έπαιρναν μέρος κυρίως οι πλούσιοι άρχοντες.
http://kostasxan.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου